מתנות לעובדים ולמשרד – מתי ולמה לקנות מתנה

מתנות לעובדים ולמשרד – מתי ולמה לקנות מתנה

אם אתם מעסיקים עובדים, אתם יודעים שעליכם להשקיע בהם לכל אורך השנה. מעבר ליחס האישי ולהכשרה המקצועית, אחד ההיבטים של כך הוא מתנות. אין בתחום התעסוקה מתנות חינם, זה ידוע, אבל עדיין יש נסיבות בהן הענקת מתנה היא רעיון מצוין שיתרום לעובדים ולחברה כולה בצורה משמעותית.

בין אם אתם חושבים להעניק מתנה לקראת אחד מחגי ישראל, מתנה לעובדים מצטיינים או “סתם” לפנק אותם מדי פעם, כדאי שתמשיכו לקרוא את המתנות ויתרונותיהם.

למה להעניק מתנות לעובדים ולמשרד?

מתנות לעובדים ולמשרד מציעות מספר לא מבוטל של מעלות עבור כל המעורבים בדבר. המתנות האלה משפרות בצורה משמעותית את שביעות הרצון של העובדים ומגדילות את הזיקה שלהם לחברה – ידוע שעובד מרוצה שמרגיש שמשקיעים בו פשוט יעשה את עבודתו טוב יותר. אם תרצו ניתן להתבונן במתנות כדרך יעילה מאד לשמור על המוטיבציה של העובדים וליצור אצלם תחושות חיוביות שמתורגמות להגדלת היעילות והתפוקה שלהם. עובדים רבים מחפשים כיום לקבל במקום העבודה שלהם את הערך המוסף, שלא בא לידי ביטוי בתלוש המשכורת בלבד, ומתנות הן מצוינות מהבחינה הזו.

באמצעות מתנות ניתן לציין בצורה אידיאלית מועדים מיוחדים, בחברה עצמה או באופן כללי: החל מהישג משמעותי של החברה (המתנות יביאו את הרעיון שהעובדים שותפים אליו לא פחות מהמנהלים) ועד למועדים חשובים בלוח השנה. המתנות יכולות בהמשך לכך להיות כלי שיווקי יעיל מאד של העסק. חלק מהמתנות שבוחרים הן ממותגות וכוללות את לוגו העסק ופרטים אחרים הקשורים אליו. אם המתנה היא מוצלחת העובד עשוי להשתמש בה באופן סדיר, ובכך להפיץ את הבשורה לגבי החברה.

הרבה מאד החלטות שצריך לקבל

אם מחליטים להעניק מתנה לעובדים, נמצאים ביופי של נקודת פתיחה. כעת יש להיכנס בעובי הקורה ולחשוב מהן המתנות האידיאליות לצורך זה. הפרמטר הראשון שצריך להשפיע על הבחירה הוא מספר העובדים שאמור לקבל את המתנה, פונקציה של מספר העובדים בחברה אבל גם של נסיבות ההענקה שלה: מתנות המוענקות לקבוצה של עשרות ומאות עובדים תהיינה לרוב שונות ממתנות למספר עובדים מצטיינים. לרוב ככל שמספר העובדים שמקבל את המתנה קטן יותר, כך ניתן להשקיע יותר בעלות של כל מתנה. החדשות המעודדות הן שמחירי המתנות לעובדים, אפילו המתנות הממותגים, לא צפויים גם כך לעלות יותר מדי אם יודעים להיכן לפנות ומה לעשות.

יש כיום היצע רחב וכמעט אינסופי של מתנות שיכולות להתאים לעובדים או למשרדים, כך שהבחירה בסופו של דבר היא שלכם. שוקולדים, מארגזים לכרטיסי שי, גאדג’טים מדליקים, לוחות שנה, לוחות ממו, מארזים לחגים – אלו הן רק חלק מהאופציות המוצלחות הקיימות כיום. מומלץ לפנות לחברה הפועלת בשדה המשחק, להסביר לאנשיה על התקציב, נסיבות הענקת המתנה או אפילו החברה עצמה (לפעמים המתנות מותאמות ל-DNA של החברה) ולראות על מה הם ממליצים.