מתנות לתלמידים – מתנה לכל אירוע

מתנות לתלמידים – מתנה לכל אירוע

כל מורה או בעל מקצוע אחר בתחום החינוך צריך מדי פעם לחשוב על הענקת מתנות לתלמידים. אלו יכולות להיות מתנות המוענקות לכלל התלמידים בסוף השנה או לקראת אחד מחגי ישראל, מתנות לתלמידים מצטיינים או מתנות לכל מטרה אחרת. הבחירה של מתנות מהסוג הזה אינה פשוטה, על רקע העובדה שהתקציב לרוב מוגבל ושהמתנה צריכה להתאים לנסיבות ההענקה שלה ולמאפייני אוכלוסיית התלמידים. איך ניתן לבצע את הבחירה הטובה ביותר?

מגוון רחב של אפשרויות

חשוב להשקיע לא מעט מאמצים בבחירה נכונה של מתנות לתלמידים. הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא הסיבה שמעניקים את המתנה, שתשפיע מן הסתם על הסוג שלה. מתנות לחגים יהיו בהשראת אותם מועדים מיוחדים, לדוגמא, בעוד שתלמידים מצטיינים ניתן לצ’פר עם הדברים שתלמידים הכי אוהבים, למשל גאדג’טים מדליקים. בכל מקרה ניתן להעניק נופך אישי למתנה, עם הקדשה או ברכה לתלמידים שמקבלים אותה, הוספה של שם התלמיד על גביה וכדומה. בדרך זו המתנה יכולה להיות מיוחדת אפילו יותר, מבלי שהעלות שלה תגדל יותר מדי.

את המתנה ניתן בהמשך לכך להעניק בהתאם למקצוע הלימודי הקשור לתלמידים שמקבלים אותו. אם מורה לתנ”ך מעוניין להעניק מתנה לתלמידיו לקראת סוף השנה, הוא יכול לבחור לדוגמא בגרסה מוקלטת של התנ”ך שתתרום להעשרת הידע שלהם גם מעבר לשעות הלימודים. דוגמא נוספת היא גלובוס שולחני שיהיה מתנה נהדרת לתלמידי הגיאוגרפיה למיניהם.

ברור שזו לא תהיה החלטה חכמה לבזבז את כל תקציב החינוך על המתנות, כך שרצוי מאד להגדיר תקציב מקסימלי תוך ששואלים כמה תלמידים אמורים לקבל את המתנה. בדרך כלל ככל שיותר תלמידים מקבלים את המתנה – והמספר יכול להגיע גם למאות רבות של תלמידים – כך ניתן להשקיע פחות במחיר של כל מתנה. זה לא אומר אגב שאי אפשר למצוא מתנות מוצלחות גם בתקציבים נמוכים יחסית.

המטרה: מתנה חינוכית

עם כל הכבוד למתנות, התפקיד העיקרי של המורה הוא קודם כל לחנך. הוא יכול לעשות את זה גם דרך המתנות שהוא בוחר להעניק לתלמידים שלו, כאשר יש לא מעט מתנות “חינוכיות”. אפשר לקחת בתור דוגמא מתנות אקולוגיות וידידותיות לסביבה שמלמדות את התלמידים גם את חשיבות השמירה על איכות הסביבה תוך כדי. תיק אוכל רב פעמי, לדוגמא, או לוח ממו להדבקת פתקים העשוי מחומרים ממוחזרים. מתנות אלה יכולות להיות שימושיות מאד בלי קשר להיבט ה”ירוק” שלהן, שמקנה להן כמובן יתרון נוסף.

אז איך בוחרים?

אם לא יודעים מה לעשות ואיך להתחיל, מומלץ להיעזר בגורמים מקצועיים הבקיאים בתחום: אנשי חברות המוכרות מתנות מיוחדות יוכלו להעניק את הייעוץ הדרוש לכל כך הרבה אנשים לפני שהם רוכשים את המתנה שלהם. ההיצע כיום בתחום הוא כל כך רחב, כשבסופו של דבר כל מורה או מחנך יוכל למצוא את המתנה המושלמת עבורו ובעיקר עבור אוכלוסיית התלמידים שלו.